ຫລວງພໍ່ຄູຯຍ ປະຣິສຸທໂຯດ

ມຫາເຖຣໍ ວນຯຮທາມິ (ຂ້ານ້ອຍຂໍນອບນ້ອມວັນທາແດ່ພຣະມະຫາເຖຣະເຈົ້າ)

ກູກໍຢູ່                 ຂອງກູ            ຢູ່ດີດີ
ຄົນນັ້ນທີ            ຄົນນີ້ທີ            ຣີ່ມາຫາ
ມາກັນຈົນ         ລົ້ນວັດ            ປ່ຽມສັທຯດາ
ເໝືອນກັບວ່າ     ທັງຈັງຫວັດ   ມີວັດດຽວ.

ມາໃຫ້ກູ        ໂຂກເຂກ        ມະເຫງກງຸ້ມ(ສັບໄມ້ກອກ)
ກູສຸດກຸ້ມ        ປ່ຽນເປັນໄມ້     ໃຫ້ຫວາດສຽວ
ມັນກັບດັງ       ຂັງກວ່າ            ແຫ່ມາກຽວ
ກະທັ້ງຍ່ຽວ      ຍັງແຍ່ງຈອງ   ເປັນຂອງດີ.

ຈະພໍ່າບອກ      ຢ່າງໃດ          ບໍ່ຮັບຮູ້
ວ່າຕົວກູ          ມິໄດ້ເລີດ        ປະເສີດສີ
ມັນກັບມອງ    ຕົວກູ              ເປັນປູຊະຍີຍ໌
ໃຊ້ເປັນທີ່         ດັບຮ້ອນ          ຜ່ອນລຳເຄັນ.

ຂະຫຍັບຂະເຍື້ອນ    ເຄື່ອນໄຫວ    ເປັນໃບ້ຫວຍ
ສິບຄົນລວຍ     ລ້ານຄົນຈົນ    ໄຮ້ຄົນເຫັນ
ຄົນສິບຄົນ       ເລົ່າຂານ        ເຊົ້າຈົນເຢັນ
ກູເລີຍເປັນ       ຊຽນໃບ້ຫວຍ   ດ້ວຍອີກຄົນ.

ທ່ານັ່ງຢອງ     ຂອງກູ            ກໍຫລູເຟື້ອງ
ເປັນພຣະເຄື່ອງ ຄະຯຍາລຸ້ນ      ວຸ່ນສັບສົນ
ບ້ານຈັດສັນ     ກອລ໌ຟຄລັບ     ຍັງສັບປະດົນ
ຍັງນິມົນ          ກູໂປຣໂມດ       ໂຄສະນາ.

ບ້າງເອົາກູ      ຫຼ່ຽມທອງ        ຜຸດຜ່ອງໃສ
ຫວັງໃຈໃຫ້      ຄຸ້ມຄອງ          ຜ່ອງປັນຫາ
ແລ້ວເກີດກູ     ເຄາະກັມມ໌      ກະໜ່ຳພາ
ໃຜຈະມາ       ຊ່ວຍດຶງ       ມຶງຄິດດູ.

ຂະໜາດເກັ໋ງ    ເຢຍຣະມັນ      ຄັນເປັນລ້ານ
ຊົນສະທ້ານ     ທ້າຍຍຸບ          ກົ້ນບຸບບູ້
ຕົວກູຈິງ          ສຽງຈິງ          ຍັງກິ້ງກຣູ
ນອນຂຸດຄູ້        ລໍມຶງຊ່ວຍ       ດ້ວຍເໝືອນກັນ.

50967351_2095354967192310_8114642026282090496_n

ປະວັຕິ໌ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ

ຫລວງພໍ່ຄູຯຍ ຖືກຳເນີດທີ່ບ້ານໄຮ່ ມ.໖ ຕ.ກຸດພິມານ, ອ.ດ່ານຂຸນທົດ, ຈ. ນະຄອນຣາຊະສີມາ ໃນຄອບຄົວຂອງຊາວໄຮ່ນາທີ່ຢູ່ຫ່າງໄກຄວາມຈະເລີນ. ບິດາຊື່ ພໍ່ບຸນ ຯຯຯຯຯຯຯຯຯມັຕຣພົລກຣັງ, ມານດາຊື່ ແມ່ທອງຂາວ ຯຯຯຯມັຕຣພົລກຣັງ ເມື່ອວັນພະຫັດທີ ໑໔ ຕຸລາ ພ.ສ. ໒໔໖໖ (ບາງຕໍາຣາວ່າ ວັນທີ ໔ ຕຸລາຯ) ກົງກັບວັນແຮມ ໑ຯ໐ ຄໍ່າ ເດືອນ ໑໐ ປີກຸນ ເປັນບຸດຊາຍຄົນຫົວປີ ມີພີ່ນ້ອງຮ່ວມບິດາມານດາດຽວກັນ ໓ ຄົນ ຄື:

໑. ຫລວງພໍ່ຄູຯຍ ປະຣິສຸທຯໂຯດ
໒. ທ້າວຄຳມັ່ງ ແຈ້ງແສງໃສ
໓. ນາງທອງຫລໍ່ ເພັຯຯຂຈັນທຣ໌

ມານດາຄື ນາງທອງຂາວ ເລົ່າໃຫ້ເພື່ອນບ້ານຟັງວ່າ ກ່ອນຕັ້ງຄັນ ກາງເດິກຂອງຄືວັນໜຶ່ງ ເວລາປະມານ ບ່າຍ ໓ ໂມງກາງຄືນ ນາງໄດ້ຝັນເຫັນເທພອົງຄ໌ໜຶ່ງ ມີກາຍເຮືອງແສງງົດງາມ ລອຍລົງມາຈາກສະຫວັນ ມາທີ່ບ້ານຂອງນາງແລະກ່າວວ່າ….

ເຈົ້າແລະສາມີ ເປັນຜູ້ມີສີລຯດັມມ໌ ເມຕຕາຕໍ່ສັພພະສັຕວ໌ທັງປວງ ປະກອບການງານອາຊີບດ້ວຍຄວາມຊື່ສັຕຍ໌ສຸຈະຣິຕ ທັງຍັງສ້າງຄຸຯຍງາມຄວາມດີມາຕະຫຼອດຫຼາຍຊາດ ເຮົາຂໍອຳນວຍພອນໃຫ້ເຈົ້າ ແລະຄອບຄົວ ມີແຕ່ຄວາມສຸຂສະຫວັດດີຕະຫຼອດໄປ ແລະເທພອົງຄ໌ນັ້ນ ຍັງໄດ້ມອບດວງແກ້ວໃສສະອາດສຸກສະຫວ່າງໃຫ້ແກ່ນາງດ້ວຍ “ດວງມະຯຍີນີ້ ເຈົ້າຈົ່ງຮັບໄປ ແລະຮັກສາໃຫ້ດີ ຕໍ່ໄປພາຍໜ້າ ຈະໄດ້ເປັນພຣະພຸທຯດະສາວົກໜໍ່ເນື້ອພຣະຊິນວຣ ເພື່ອສືບທອດພຣະພຸທຯດະສາສນາ ເປັນເນື້ອນາບຸຯຂທີ່ເພິ່ງຂອງສັຕວ໌ທັງປວງ”

ການສຶກສາ

ເນື່ອງຈາກບຸບພະກັມມ໌ແລະສັງຂຯາຣ ເປັນສິ່ງທີ່ບໍ່ທ່ຽງແທ້ແນ່ນອນ ບິດາແລະມານດາຂອງຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ວັດບ້ານໄຣ່ ໄດ້ເສຍຊີວິດລົງໃນຂະນະທີ່ລູກທັງ ໓ ຄົນຍັງເປັນເດັກ, ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ກັບນ້ອງໆ ຈິ່ງຢູ່ໃນຄວາມອຸປະກາຣະຂອງນ້າສາວ ສະໄໝທີ່ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍຢູ່ໃນໄວ ໖ ຫາ ໗ ປີ ໄດ້ເຂົ້າຮຽນໜັງສື ກັບພຣະອາຈາຣຍ໌ ເຊື່ອມ ວິຣະໂຯດ , ພຣະອາຈາຣຍ໌ ຯຯຯມາຍ ແລະພຣະອາຈາຣຍ໌ ຫຼີ ທັງພາສາໄທຍ໌ແລະພາສາຂອມ ທີ່ວັດບ້ານໄຣ່, ສະຖານການສຶກສາແຫ່ງດຽວໃນໝູ່ບ້ານ ບໍ່ໄດ້ມີໂຮງຮຽນ ທຳການສອນເຊັ່ນໃນສະໄໝປັດຈຸບັນ. ນອກຈາກຮຽນພາສາໄທແລະຂອມແລ້ວ ພຣະອາຈຯາຣຍ໌ທັງ ໓ ຍັງມີເມຕຕາອົບຮົມສັ່ງສອນວິຊາ ຄາຖາອາຄົມ ເພື່ອປ້ອງກັນອັນຕະຣາຍຕ່າງໆ ໃຫ້ແກ່ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍດ້ວຍ ນັບວ່າຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ຮູ້ວິຊາໄສຍະສາສຕຣ໌ແຕ່ເຍົາວ໌ວັຍ.

ອຸປະສົມບົທ

ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ອຸປະສົມບົທ ເມື່ອອາຍຸໄດ້ ໒໑ ປີ ນະ ພັທຯຯດະສີມາວັດຖະໜົນຫັກໃຫຍ່, ຕ.ກຸດພິມານ, ອ.ດ່ານຂຸນທົດ, ຈ. ນະຄອນຣາຊະສີມາ ເມື່ອວັນທີ ໕ ພຶດສະພາ ໒໔໘໗  ໜັງສືບາງແຫ່ງວ່າ ປີ ໒໔໘໖ ກົງກັບວັນສຸກຣ໌ ເດືອນ ໖ ປີວອກ ໂດຍພຣະຄຣູວິຈາຣຍ໌ດີກິຈ ອະດີດເຈົ້າຄະຯຍະອຳເພີດ່ານຂຸນທົດ ເປັນພຣະອຸປັຊຯຊາຍ໌ ພຣະກັມມະວາຈາຈາຣຍ໌ ຄືພຣະອາຈາຣຍ໌ສຸຂ ວັດໂຄກຣັກຯນ໌, ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍໄດ້ຮັບຯມາຍາວ່າ ປຣິສຸທໂຯດ.

ຫຼັງຈາກທີ່ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ອຸປະສົມບົທເປັນພຣະຯຕິກຂຸຮຽບຮ້ອຍແລ້ວ ທ່ານໄດ້ຝາກຕົວເປັນສິສສ໌ຫຼວງພໍ່ແດງ, ວັດບ້ານໜອງໂພຯດິ໌, ຕ.ສຳນັກຕະຄໍ້, ອ.ດ່ານຂຸນທົດ, ຈ. ນະຄອນຣາຊະສີມາ(ບາງຕຳຣາກ່າວວ່າ ເມື່ອບັນພະຊາແລ້ວ ໄດ້ຮ່ຳຮຽນກັບຫຼວງພໍ່ຄົງ ເຊິ່ງເປັນເຈົ້າອາວາສວັດຖະໜົນຫັກໃຫຍ່ກ່ອນແລ້ວ ຫຼວງພໍ່ຄົງຈິ່ງນຳໄປຝາກກັບຫຼວງພໍ່ແດງຯ).

ຫຼວງພໍ່ແດງ ເປັນພຣະນັກປະຯຄິບັຕິ໌ທາງດ້ານຄັນຖະຯດຸຣະ ແລະວິປັສສນາຯດຸຣະ ຢ່າງເຄັ່ງຄັດ ແລະທັງເປັນພຣະເກຈິອາຈາຣຍ໌ທີ່ເຮືອງວິທະຍາຄົມເປັນຢ່າງຍິ່ງ ຈົນເປັນທີ່ເຫຼື້ອມໃສສັທຯດາຂອງຜູ້ຄົນແລະລູກສິສສ໌ເປັນຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ.

.jpg

ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ຕັ້ງໃຈຮ່ຳຮຽນພຣະຯດັມວິນັຍ ຕາມຮອຍພຣະພຸທຯດະອົງຄ໌ ທີ່ຕຣັສໄວ້ວ່າຯ “ເທວ ເມ ຯຕິກຯຮຂເວ ວິຊຯຮຊາ ຯຕາຄິຍາ” ດູລາຯຕິກຂຸທັງຫຼາຍ ວິຊານັ້ນມີຢູ່ ໒ ຢ່າງຄືຯ

໑. ສະມະຖະ ຯ ຄືຄວາມສະຫງົບຣະງັບແຫ່ງຈິຕທີ່ປາສະຈາກກິເລສ ອາສະວະທັງປວງ.
໒. ວິປັສສນາ ຄື ຄວາມເຫັນແຈ້ງເຊິ່ງຯດັມມ໌ເບື້ອງສູງ ອັນສຸຂຸມເລິກເຊິ່ງ ໃນທາງພຸທຯດະສາສນາ ແລະຈົງເດີນຕາມຫົນທາງນັ້ນເຖີດ.

ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ໄດ້ຢູ່ປະນິບັຕິ໌ຮັບໃຊ້ຫຼວງພໍ່ແດງມານານພໍສົມຄວນ ຫຼວງພໍ່ແດງຈິ່ງພາຫຼວງພໍ່ຄູຯຍໄປຝາກເປັນລູກສິສສ໌ຫຼວງພໍ່ຄົງ ພຸທຯຯດະສະໂຣ ເຊິ່ງຫຼວງພໍ່ທັງສອງອົງຄ໌ນີ້ ເປັນເພື່ອນກັນຕ່າງໃຫ້ຄວາມເຄົາຣົພເຊິ່ງກັນແລະກັນ ເມື່ອມີໂອກາສ ໄດ້ພົບປະ ມັກແລກປ່ຽນຯດັມມ໌ ຕະຫຼອດຈົນວິຊາອາຄົມແກ່ກັນສະເໝີ.

ຫຼວງພໍ່ຄົງ ພຸທຯຯດະສະໂຣ ເປັນພຣະອາຈາຣຍ໌ຜູ້ຊົງຄຸຯຍ ທັງທາງຯດັມມ໌ແລະທາງໄສຍະເວທຍ໌ ແລະໄດ້ອົບຮົມສັ່ງສອນໃຫ້ກັບຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ປະຣິສຸທໂຯດ ດ້ວຍຄວາມຮັກໃຄ່ ບໍ່ໄດ້ປິດບັງອຳພາງ ໂດຍການໃຫ້ການສຶກສາພຣະຯດັມມ໌ຄວບຄູ່ກັບການປະຯຄິບັຕິກັມມັຯຄຖານ ເນັ້ນເລື່ອງການມີ “ສະຕິ”  ລະນຶກຮູ້ ພິຈາຣະຯຍາອາຣົມຯຍ໌ຕ່າງໆທີ່ມາກະທົບແລະໃຫ້ເກີດຄວາມຮູ້ເທົ່າທັນ ໃນອາຣົມຯຍ໌ນັ້ນ ເຊັ່ນ ເມື່ອເກີດອາຣົມຯຍ໌ “ຫຼົງ” ທ່ານໃຫ້ພິຈາຣະຯຍາວ່າ…

“ອະນິຈຯຈັງ ບໍ່ທ່ຽງ, ທຸກຂັງ ເປັນຄວາມທຸກຂ໌, ອະນັຕຕາ ບໍ່ແມ່ນຂອງເຮົາ, ບໍ່ແມ່ນຂອງເຂົາ ພຽງແຕ່ວ່າເປັນຮູບ, ເປັນນາມ ຈິ່ງບໍ່ມີຂອງເຮົາແລະຂອງເຂົາ”

ແລະທ່ານຈິ່ງໃຫ້ແນວທາງພິຈາຣະຯຍາ ໕ ປະການຄືຯຯ

ພິຈາຣະຯຍາວ່າ ຄວາມເກີດເປັນເຯລື່ອງຯຯດັມມະດາ, ຫາລ່ວງຄວາມເກີດນີ້ໄດ້
ພິຈາຣະຯຍາວ່າ ຄວາມແກ່ເປັນເລື່ອງຯດັມມະດາ ຫາລ່ວງຄວາມແກ່ນີ້ໄດ້
ພິຈາຣະຯຍາວ່າ ຄວາມເຈັບເປັນເລື່ອງຯດັມມະດາ ຫາລ່ວງຄວາມເຈັບນີ້ໄດ້
ພິຈາຣະຯຍາວ່າ ຄວາມຕາຍເປັນເລື່ອງຯດັມມະດາ ຫາລ່ວງຄວາມຕາຍນີ້ໄດ້
ພິຈາຣະຯຍາວ່າ ເຮົາມີກັມມ໌ເປັນເລື່ອງຯດັມມະດາ ເຮົາມີກັມມ໌ເປັນຂອງຕົນເອງ ເຮົາກະທຳຄວາມດີ ຈະໄດ້ດີ ເຮົາກະທຳຄວາມຊົ່ວ ຈະໄດ້ຊົ່ວ.”

ສ່ວນພຣະກັມມັຯຄຖານນັ້ນ ຫຼວງພໍ່ຄົງໄດ້ສອນໃຫ້ໃຊ້ໝວດອະນຸສະຕິ ໂດຍດຶງເອົາວິຯດີກຳໜົດ “ຄວາມຕາຍ”ເປັນອາຣົມຯຍ໌ ຮຽກວ່າ “ມະຣະຯຍັສສະຕິ

ເວລາລ່ວງເລີຍນານພໍສົມຄວນ ກະທັ້ງຫຼວງພໍ່ຄົງເຫັນວ່າ ລູກສິສສ໌ຂອງຕົນມີຄວາມຮອບຮູ້ຊຳນານການປະຯຄິບັຕິ໌ດີແລ້ວ ຈິ່ງແນະນຳໃຫ້ອອກຯດຸດົງຄ໌ ຈາຣິກໄປຕາມປ່າເຊົາລຳເນົາໄພ ຝຶກປະຯຄິບັຕິ໌ຯດັມມ໌ຂັ້ນສູງຕໍ່ໄປ ແຮກໆ ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ກໍຯດຸດົງຄ໌ຈາຣິກຢູ່ໃນເຂຕຈັງຫວັດນະຄອນຣາຊະສີມາ ຈາກນັ້ນຈິ່ງຈາຣິກອອກໄປໄກໆ ຈົນເຖິງປະເທດລາວ ແລະປະເທດຂະເໝນ ມຸ້ງເຂົ້າສູ່ປ່າເລິກ ເພື່ອທຳຄວາມພຽນໃຫ້ເກີດສະຕິປັຯຂຯຂາ ເພື່ອການຫຼຸດພົ້ນ ຈາກກິເລສ ຕັຯຍຫາ ແລະອຸປາທານທັງປວງ.

ສູ່ມາຕຸຯຕູມິ

ຫຼັງຈາກທີ່ພິຈາຣະຯຍາເຫັນສົມຄວນແກ່ການປະຯຄິບັຕິ໌ແລ້ວ ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ຈິ່ງອອກເດີນທາງຈາກປະເທດຂະເໝນສູ່ປະເທດໄທຍ໌ ເດີນຂ້າມເຂຕດ້ານຈັງຫວັດສຸຣິນທຣ໌ ສູ່ຈັງຫວັດນະຄອນຣາຊະສີມາ ກັບບ້ານເກີດທີ່ບ້ານໄຣ່. ຈາກນັ້ນ ຈິ່ງເລີ່ມດຳເນີນການກໍ່ສ້າງຖາວອນວັດຖຸທາງພຣະພຸທຯດະສາສນາ ໂດຍເລີ່ມສ້າງອຸໂປສົຖ ພ.ສ. ໒໔໙໖ ໂດຍຊາວບ້ານໄດ້ຊ່ວຍກັນເຂົ້າປ່າຕັດໄມ້ ເຊິ່ງສະໄໝກ່ອນມີຢູ່ຫຼາຍ ການຕັດໄມ້ໃນສະໄໝນັ້ນ ບໍ່ຄ່ອຍສະດວກປານໃດ ເພາະບໍ່ມີເຄື່ອງຈັກ ບໍ່ມີຖະໜົນ ກວ່າຈະໄດ້ໄມ້ທີ່ເລື່ອຍແປສະພາບສຳເລັດແລ້ວ ຕ້ອງຜະເຊີນກັບການຂົນຍ້າຍລຳບາກ ໂດຍອາໄສງົວທຽມກວຽນແນ່ ໃຊ້ແຮງງານຄົນລາກຈູງ ບົນເສັ້ນທາງທີ່ແສນທຸຣະກັນດາຣເນື່ອງຈາກຖະໜົນທາງກວຽນນັ້ນ ເປັນດິນຊາຍສ່ວນໃຫຍ່ ເມື່ອຕ້ອງຮັບນ້ຳໜັກຫຼາຍ ກໍມັກເຮັດໃຫ້ລໍ້ກວຽນຈົມລົງໃນຊາຍ ການຊັກຈູງໄມ້ແຕ່ລະຖ້ຽວ ຈິ່ງຕ້ອງໃຊ້ເວລາເຖິງ ໓ ຫາ ໔ ວັນ. ແຕ່ເຖິງປານນັ້ນ ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ວັດບ້ານໄຮ່ ກໍສາມາດນຳພາຊາວບ້ານຊ່ວຍກັນສ້າງພຣະອຸໂປສົຖ(ສິມ) ໃຫ້ສຳເລັດໄດ້(ປັດຈຸບັນໄດ້ຮື້ລົງແລ້ວ ແລະກໍ່ສ້າງຫຼັງໃໝ່ແທນ). ນອກຈາກການສ້າງພຣະອຸໂປສົຖແລ້ວ ຫຼວງພໍ່ຍັງສ້າງໂຮງຮຽນ ກຸຯຄິສົງຯກ໌, ຫໍແຈກ, ລວມທັງຂຸດສະນ້ຳເພື່ອການອຸປະໂຯຕຄແລະບໍຣິໂຯຕຄ ເພື່ອນຳຄວາມສະດວກສະບາຍແລະຄວາມຈະເລີນໃນບ້ານໄຣ່ຍິ່ງຂຶ້ນ. ເຖິງແມ່ນວ່າໃນປັດຈຸບັນ ຈະບໍ່ໄດ້ເຫັນສິ່ງດັ່ງກ່າວ ເນື່ອງຈາກຫຼວງພໍ່ໄດ້ປ່ຽນສິ່ງກໍ່ສ້າງດັ່ງກ່າວທັງໝົດ ມາເປັນປູນເປັນດິນຈີ່ໃຫ້ສວຍງາມແລະທົນທານຍິ່ງຂຯຶ້ນແລ້ວກໍ່ຕາມ.

ນອກຈາກການກໍ່ສ້າງອຸໂປສົຖແລ້ວ ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍຍັງໄດ້ສ້າງກຸຯຄິສົງຯກ໌, ຫໍແຈກ, ຂຸດສະນ້ຳໄວ້ເພື່ອອຸປະໂຯຕຄ ແລະບໍຣິໂຯຕຄ ແລະທີ່ສຳຄັນຍັງສ້າງໂຮງຮຽນໄວ້ເພື່ອເດັກນ້ອຍບ້ານໄຣ່ອີກດ້ວຍ. ນອກເໜືອຈາກນັ້ນ ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍຍັງໄດ້ສ້າງໂຮງໝໍ, ໂຮງຮຽນ ຕະຫຼອດຮອດບໍຣິຈາຄເງິນຄຳເພື່ອຊ່ວຍເຫຼືອສາຯດາຣະຯຍະສຸຂຕ່າງໆ.

ສ້າງພຣະເຄື່ອງ, ເຄື່ອງລາງຂອງຂັງແລະວັຕຖຸມົງຄົລ

ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ສ້າງວັຕຖຸມົງຄົລມາຕັ້ງແຕ່ບວຊໄດ້ ໗ ພັນສາ ໂດຍເລີ່ມເຮັດວັຕຖຸມົງຄົລ ເຊິ່ງເປັນຕະກຸດໂທນ, ຕະກຸຕທອງຄຳ, ເພື່ອຝັງທີ່ໃຕ້ທ້ອງແຂນ ທີ່ວັດບ້ານໄຣ່ ປະມານປີ ພ.ສ. ໒໔໙໓.

“ໃຜຂໍກູ ກໍກໍໃຫ້ ບໍ່ໄດ້ເລືອກຄົນມີຄົນຈົນ” ເປັນຄຳກ່າວຂອງທ່ານ ເນື່ອງຈາກວັຕຖຸມົງຄົລຂອງຫຼວງພໍ່ ໄດ້ຊື່ວ່າມີຄວາມສັກສິທຯດິ໌ ເມື່ອມີຜູ້ຖາມວ່າ ຫຼວງພໍ່ແຈກໃຫ້ກັບຄົນມໍດີເປັນໂຈຣ ຜູ້ຮ້າຍຈັ່ງຊີ້ ຫຼວງພໍ່ບໍ່ບາບບໍ? “ກູຊິໄປຮູ້ບໍວ່າມັນເປັນໃຜ ຖ້າມັນເປັນໂຈຣ ເມື່ອມັນໄດ້ຮັບປະໂຍຊນ໌ຈາກຂອງທີ່ກູແຈກ ມັນອາດຈະຄິດໄດ້ວ່າ ເປັນເພາະພຣະສາສນາ ມັນຈະໄດ້ເຂົ້າມາສົນໃຈປະຯຄິບັຕິຯດັມມ໌…”

“ຖ້າມີໃຈຢູ່ກັບ “ພຸທໂຯດ” ໃຫ້ເປັນກາງໆ ບໍ່ສອດສ່າຍໄປໃສ ນັ້ນໝາຍຄວາມວ່າ ໃຈເປັນສະມາຯດິ ຈະຊ່ວຍປົກປ້ອງຄຸ້ມຄອງເຮົາ ໄດ້ດີຍິ່ງ…ຍິ່ງກວ່າມີວັຕຖຸມົງຄົລໃດໆໃນໂລກ”

ການປຸກເສກວັຕຖຸມົງຄົລຂອງຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ເພິ່ນຈະໃຊ້ຄາຖາບໍ່ທໍ່ໃດບົທ

ຫົວໃຈພຣະຄາຖາມີວ່າຯ

ມະອະອຸ  ນະມະພະຯດະ  ນະໂມພຸທຯຯດາຍະ ພຸທໂຯດ ແລະຍານະ

ແຕ່ໃນການປຸກເສກ ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ຈະໃຊ້ວິຯດີ ອະນຸໂລມປະຯຄິໂລມ(ການຈົ່ມຄາຖາຕາມລຳດັບແລະຍ້ອນລຳດັບ) ຮຽກວ່າຄາບພຣະຄາຖາ ເມື່ອນຳຫົວໃຈ ຯຯດາຕຸ ໔ ຄື ນະມະພະຯດະ ມາໃຊ້ ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍຈະຯຕາວະນາດ້ວຍຈິຕອັນເປັນໜຶ່ງ
(ສະມາຯດິຯ) ໃຫ້ອັກຂະຣະທັງ ໔ ນີ້ເປັນ ໑໖ ອັກຂະຣະ ດັ່ງນີ້
ນະ ມະ ພະ ຯດະ
ມະ ພະ ຯດະ ນະ
ພະ ຯດະ ນະ ມະ
ຯຯດະ ນະ ມະ ພະ

ໄລຍະເວລາການປຸກເສກຂອງເພິ່ນ ໃຊ້ເວລາບໍ່ຫຼາຍປານໃດ ຂຶ້ນຢູ່ກັບອາຣົມຯຍ໌ຈິຕ ທ່ານເຄີຍປາຣົພວ່າ ເມື່ອຈະປຸກເສກວັຕຖຸໃດ ໃຈຕ້ອງເປັນສະມາຯດິ ເມື່ອໃຈມີສະມາຯດິ ປຸກເສກສິ່ງໃດກໍຂັງ ໄລຍະເວລາໜຶ່ງນາທີກໍດີແລ້ວ ແຕ່ຫາກໃຈບໍ່ເກີດສະມາຯດິ ປຸກເສກໝົດຄືນໝົດມື້ ກໍບໍ່ມີຜົລ ຖ້າເປັນແນວນີ້ ສູ້ໄປເຮັດຢ່າງອື່ນດີກວ່າ.

ທ່ານັ່ງຢ່ອງຢໍ້

ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ໃຫ້ເຫດຜົນວ່າ ເປັນທ່ານັ່ງທີ່ສະບາຍ ອີກທັງເປັນລັກສະນະຂອງຄົນກຽມພ້ອມທີ່ຈະລຸກເດີນໄປໃສມາໃສໄດ້ທັນທີ ຈະຢິບຈະຈັບສິ່ງໃດກໍງ່າຍແລະສະດວກໃນການເຮັດວຽກ.

ການພຳ່ເພັງປະໂຍຊນ໌ຕໍ່ສາຯດາຣະຯຍະ

ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ໄດ້ຈັດສ້າງໂຮງໝໍເຖິງ ໓ ຫຼັງ ຕະຫຼອດຈົນໂຮງຮຽນ ແລະອື່ນໆ ອີກມາກມາຍ ນອກຈາກນີ້ ຍັງໄດ້ບໍຣິຈາຄເງິນຄຳ ເພື່ອຊ່ວຍເຫຼືອສາຯດາຣະຯຍະສຸຂຕ່າງໆ ທຸກໆວັນ ແຕ່ລະເດືອນເປັນຈຳນວນຫຼາຍແສນບາທ.

“ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍເປັນຄົນຍາກຈົນມາໂດຍກຳເນີດ ຈິ່ງຢາກຄິດຊ່ວຍເຫຼືອຄົນອື່ນ ການນຳເງິນອອກໄປຊ່ວຍຄົນອື່ນ ກໍຈະມີຄົນບໍຣິຈາຄເລື້ອຍໆ ຖ້າເກັບໄວ້ ຈະເຮັດໃຫ້ຕົນຕາບອດ ໃຈກໍບອກອີກດ້ວຍ ຈິ່ງຢາກຊ່ວຍຄົນອື່ນຢູ່ເລື້ອຍໄປ ວັນໃດບໍ່ມີຄົນມາຂໍເງິນ ກໍບໍ່ຄ່ອຍສະບາຍໃຈ”

ຂໍ້ຫ້າມ ຂໍ້ຄວນປະຯຄິບັຕິ

ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍ ສັ່ງວ່າ ເມື່ອມີພຣະເຄື່ອງຂອງຫຼວງພໍ່ຄູຯຍຕິດຕົວ ໃຫ້ຯຕາວະນາ “ພຸທໂຯດ” ທຳຈິຕໃຫ້ເປັນສະມາຯດິ ແນ້ວແນ່ ລະເວັ້ນຖ້ອຍຄຳດ່າ, ຂ້າພໍ່ຕີແມ່ຕົນ ແລະພໍ່ແມ່ຄົນອື່ນ ແລະຢ່າຜິດສາມີພັນລະຍາຜູ້ອື່ນ ໃຫ້ສູດມົນຕ໌ກ່ອນເຂົ້ານອນທຸກຄືນ ບໍ່ວ່າຈະຢູ່ແຫ່ງໃດ ແລະຫຼວງພໍ່ຄູຯຍຢ້ຳວ່າ “ຖ້າມີໃຈຢູ່ກັບ ພຸທໂຯດ ໃຫ້ເປັນກາງໆ ບໍ່ສອດສ່າຍໄປແຫ່ງໃດ ນັ້ນໝາຍຄວາມວ່າ ໃຈເປັນສະມາຯດິ ຈະຊ່ວຍປົກປ້ອງຄຸ້ມຄອງເຮົາໄດ້ດີຍິ່ງ.. ຍິ່ງກວ່າມີວັຕຖຸມົງຄົລໃດໆໃນໂລກ”

ຄາຖາທີ່ຫຼວງພໍ່ຄູຯຍໃຊ້ບໍຣິກັມເວລານັ່ງສະມາຯດິ

ເວລາຫາຍໃຈເຂົ້າ ໃຫ້ບໍຣິກັມວ່າ “ຕາຍ”
ເວລາຫາຍໃຈອອກໃຫ້ບໍຣິກັມວ່າ “ແນ່”
ເປັນ ຕາຍແນ່…ຕາຍແນ່…ໄປເລື້ອຍໆ ຈະຮູ້ສຶກສະບາຍຈິຕສະຫງົບ.

ທີ່ມາ: ແປຈາກພາສາໄທຍ໌ ຈາກເພຈ: พระบาฬี Pra Pali
ໝາຍເຫດ: ບາງຄຳກໍແປສຳນວນ ບາງຄຳກໍຮັກສາໄວ້

Ekaggacitto Bhikkhu

Lao Buddhism is a website designed for Lao Buddhist Community.

Ekaggacitto Bhikkhu has 82 posts and counting. See all posts by Ekaggacitto Bhikkhu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.